Snap, compania-mamă a Snapchat, a anunțat recent că va reduce forța de muncă cu 10%, ceea ce va afecta aproximativ 500 de angajați. Această decizie vine în urma cifrelor de personal pe care Snap le-a publicat în noiembrie 2023, când a avut loc o serie de concedieri la scară mică din cei peste 5.000 de angajați.
Conform unui document depus la SEC, Snap a explicat că această mișcare este necesară pentru a susține creșterea ulterioară a companiei. "Pentru a ne poziționa cel mai bine afacerea pentru a executa prioritățile noastre cele mai înalte și pentru a ne asigura că avem capacitatea de a investi incremental pentru a susține creșterea noastră în timp, am luat decizia dificilă de a restructura echipa noastră", se menționează în document.
Se estimează că vor fi cheltuieli pre-taxa în valoare de 55-75 de milioane de dolari, constând în principal din costuri de concediere și costuri conexe, precum și alte taxe. Majoritatea acestor costuri vor fi suportate în primul trimestru al anului 2024, deși unele costuri ar putea fi extinse în T2, în funcție de legislația locală și de alți factori.
"Ne reorganizăm echipa pentru a reduce ierarhia și a promova colaborarea față în față", a declarat un purtător de cuvânt Snap pentru TechCrunch. "Ne concentrăm pe sprijinirea membrilor echipei noastre care pleacă și suntem foarte recunoscători pentru munca grea și multe contribuții la Snap", au adăugat ei.
Aceasta este a doua rundă de concedieri într-o perioadă de câteva luni, urmând o reducere mai mică a numărului de angajați la sfârșitul anului trecut, când Snap și-a reorganizat echipa de produse, din nou cu accent pe reducerea straturilor și creșterea vitezei de luare a deciziilor.